Výsledky spoločnosti PayPal rastú slušným tempom, jej akcie však napriek stratili od leta 2021 až 40 % percent hodnoty. Otvára sa otázka, či je práve teraz vhodný okamih investovať do PayPal alebo skôr nie…
Spoločnosť PayPal je dobre známa tak ako pre investorov, tak aj pre bežného človeka. Technologický gigant prechádza viacerými zmenami a jej akcie v poslednom období výrazne klesali. V akom odvetvií sa PayPal najnovšie snaží preraziť a akou cestou sa bude do budúcna uberať?
Pokles v technologickom sektore
Cena akcií klesla za posledné mesiace o cca 40% a spoločnosť sa zrazu ocitla v nemilosti investorov. Jednou z teórií je, že za to môže Fed, ktorý začína zvyšovať úrokové sadzby. Toto je dôsledok stále sa zvyšujúcej sa inflácie. Ďalším momentom kedy začali akcie PayPalu klesať, bolo oznámenie zníženia ratingu analytikmi zo spoločnosti Bernstein. Ak sa pozrieme na technologické akcie ako celok, tak vidíme v aktuálnom období výpredaje, a tiež prišiel moment, kedy sa akcie sa dostali do teritória korekcie.
Konkurencia nespí na vavrínoch
Rivalom PayPal je spoločnosť Square. Tá nedávno zmenila názov na Block. Za deväť mesiacov končiacich 30. septembra 2021 sa príjmy spoločnosti zvýšili z predchádzajúcich 6,34 miliardy USD na 13,58 miliardy USD. Čistý príjem firmy Block (Square) predstavoval 243,1 milióna USD. Naproti tomu, gigant PayPal mal výnosy za deväť mesiacov končiacich 30. septembra 2021 vyššie o 20 %, konkrétne 18,45 miliardy USD. Čistý príjem sa zvýšil o 28 % na 3,37 miliardy USD. Nie príliš dobrou správou bolo oznámenie zastavenia akvizície spoločnosti Pinterest, ktorá priniesla určitú neistotu, na druhej strane to mohol byť od PayPalu dobrý strategický krok, pretože im zostal priestor na iné investície.
Zaujímavým smerom, ktorým sa americký gigant PayPal vydal, vidíme v kryptomenách. Oznámenie horúcej novinky PayPalu o potvrdení ich zámeru vytvoriť vlastný stablecoin s názvom PayPal Coin vyvolal celkom veľký rozruch. Je to však ďalší logický krok vo vývoji a smerovaní digitálnej spoločnosti, ktorá sa snaží obhájiť svoje miesto na online trhu.
Celá debata | RSS tejto debaty